آموزش تعمیرات بارکدخوان

پیدایش بارکد، باعث تسریع در چرخش کالاها و اطلاعات در دنیای صنعت وتجارت شد. سیستم های مبتنی بر بارکد به علت عدم ورود اطلاعات با صفحه کلید و از بین رفتن احتمال خطای انسانی در وارد کردن اطلاعات به سیستم ها، نقش مهمی در اقتصاد داشته اند.

دستگاه هایی که بر اساس بارکد کار می کنند از مجوعه علائم یا زبان هایی استفاده می کنند تا اطلاعات مورد نظر را تبدیل به کدهای میله ای نمایند که این اطلاعات با تجهیزات ساده ای قابل خواندن می باشند. علاوه بر این در بارکدخوان ها از اسکنرها و مدارهایی نیز استفاده می شود که این کدهای میله ای مانند را به اطلاعاتی قابل استفاده برای کامپیوترها تبدیل نمایند. البته باید از روش هایی جهت حصول اطمینان از بی خطا بودنِ این روند تبدیل نیز استفاده کرد.

دستگاه بارکدخوان (اسکنر بارکد) یک دستگاه الکترونیکی جهت خواندن بارکد چاپ شده می باشد که از طریق تاباندن پرتوهای فروسرخ به بارکد کالا، نوع و اطلاعات مربوط به آن کالا را تشخیص می دهد.

از دستگاه های بارکدخوان علاوه بر استفاده در قسمت فروش در انبارها در انبارها برای انبارگردانی و ثبت موقعیتِ قرارگیری کالاها و مشخصات آن ها، و در خطوط تولیدِ کارخانه ها و مراکز صنعتی برای ثبت اطلاعاتِ مربوط به بخش های تولید مانند ثبت مشخصات مواد مصرفی، نوع تولید و … نیز استفاده می شود. با توجه به سهولتِ امکان صدور قبض و تهیه گزارشات که به وسیله استفاده از بارکدخوان ها ممکن شده است خطاهای انسانی در محل های مورد استفاده از آن ها به شدت کاهش یافته است زیرا بدون نیاز به ورود دستیِ اطلاعاتِ کالاها، می توان با استفاده از بارکدخوان ها، لیبلِ کالاها را اسکن کرده و مشخصات آن ها را روی مانیتور مشاهده کرد. به این ترتیب علاوه بر افزایش سرعتِ انجام عملیات مورد نظر، دقت کارها و محاسبات نیز افزایش می یابد. بارکد و تجهیزاتِ مرتبط با آن بیشتر از سی سال است که مورد استفاده قرار می گیرند و همچنان به عنوان بهترین روش برای ورود و پردازشِ سریع و دقیق اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرند. آموزش تعمیرات بارکدخوان

با توجه به کسب و کاری که متقاضیِ خرید دستگاه بارکدخوان دارد و موقیعتِ مکانی که در آن از دستگاه بارکدخوان استفاده می شود می توان از بین مدل های بارکدخوانِ موجود در بازار، بهترین نمونه را برای مجموعه ی خود انتخاب کرد. مثلا بهتر است در صورت نیاز به استفاده از بارکدخوان در محیط های صنعتی و یا انبارها از نوعی بارکدخوان استفاده کرد که در مقابل گرد و غبار مقاوم بوده و همچنین قابلیت ضربه پذیری بالایی داشته باشد تا در حین کار با آن به مدت طولانی دچار مشکل نشود.

انواع اسکنرهای بارکد:

  • اسکنر قلمی: این نوع بارکدخوان ها متشکل از یک منبع نور و یک دیود حساس نسبت به نور می باشند که در کنار یکدیگر در نوک یک قلم قرار گرفته اند. دیود، شدت جریان نور منعکس شده از منبع نور و شکل موج تولید شده، عرض میله ها و فاصله های آن ها از یکدیگر را در بارکد اندازه گیری می کند. نور منعکس شده از میله مشکی و فضاهای خالی، شکل موجی ایجاد می کنند که توسط اسکنر رمزگشایی می شود. این بارکدخوان ها از توان بالایی در خواندن بارکدهای کوچک و زیادی که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند برخوردار هستند اما به دلیل دشوار بودن استفاده از آن ها، استفاده زیادی از این نوع بارکدخوان نمی شود.
  • اسکنر لیزری: این اسکنرها به شیوه اسکنر بارکد قلمی عمل می کنند با این تفاوت که برای منبع نور خود از یک اشعه لیزری استفاده می کنند.
  • اسکنر ثابت: این اسکنر بر روی دیوار و یا میز به صورت ثابت نصب شده و نیاز به در دست گرفتن آن ها نمی باشد. در این بارکدخوان ها برای خواندن بارکد کالاها نیازی به فشردن دکمه خاصی نبوده و با استفاده از تابیدن چند اشعه لیزر به صورت همزمان محدوده ی بارکد را پوشش داده شده و اطلاعات کالای مورد نظر ثبت می شود. در این مدل بارکدخوان معمولا بارکد از زیر و یا کنار دستگاه عبور می کند. بارکدخوان های ثابت معمولا در سوپرمارکت ها مورد استفاده قرار می گیرند.
  • اسکنر با موقعیت ثابت: این نوع از دستگاه بارکدخوان در مکان های صنعتی جهت شناسایی محصولات در هنگام تولید و یا تدارکات استفاده می شود.
  • اسکنر اتوماتیک: این بارکدخوان ها جهت خواندن اسناد بارکد گذاری شده در سرعت بالا مورد استفاده قرار می گیرند.
  • اسکنر بی سیم: بارکدخوان های بی سیم توسط یک باتری عمل کرده و به برق وصل نمی باشند. این بارکدخوان ها ازنظر عملکرد تفاوتی با بارکدخوان های دارای سیم ندارند با این تفاوت که اطلاعاتِ بارکد خوانده شده را به پایه ای که دارند ارسال می کنند. اکثر بارکدخوان های بی سیم از فناوری بلوتوث جهت این انتقال استفاده می نمایند. پایه ی این بارکدخوان ها از طریق کابلی که به کامپیوتر و سیستم نرم افزاری متصل است اطلاعات دریافتی از بارکدخوان را به سیستم کامپیوتری منتقل می کند. امروزه به دلیل کاهش هزینه های بارکدخوان های بی سیم، تولید و مصرف آن ها در حال گسترش می باشد.
  • اسکنر مبتنی بر دوربین: این اسکنرها از جدیدترین انواع بارکدخوان ها می باشند که از یک دوربین و روش های پردازش تصاویر جهت رمزگشایی بارکدها بهره می برند.

باتوجه به مدل های مختلفِ بارکدخوان ها و افزایش استفاده از آن ها در مراکزِ کسب و کار و مراکز خرید و فروش، اشتغال در زمینه نصب، راه اندازی، تعمیر و سرویس های دوره ای این دستگاه، می تواند باعث درآمدزایی مناسبی شود.

دوره آموزش نصب و تعمیرات دستگاه های بارکدخوان که در واحد آموزشی ملی پایتخت و توسط اساتید مجرب در حوزه تعمیرات ماشین های اداری و صنعتی برگزار می شود یکی از دوره های حرفه ای برگزار شده در زمینه عیب یابی و تعمیر دستگاه های بارکدخوان بوده و به طور کلی به شرحِ مباحث زیر می پردازد:

آشنایی با انواع برندها و مدل های بارکدخوان فروشگاهی و اداری موجود در بازار

آشنایی با انواع دستگاه های بارکدخوانِ موجود بر حسب تکنولوژی

معرفی اجزای مختلف دستگاه بارکدخوان

آشنایی با روش های اسکنِ بارکد توسط دستگاه

آموزش نصب و راه اندازی دستگاه بارکدخوان

آموزش ست کردن دستگاه بارکدخوان با انواع نرم افزارهای حسابداریِ مورد استفاده در محل مربوطه

 

آموزش تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری انواع دستگاه های بارکدخوان و سیستم های مرتبط با آن ها

عزیزان و علاقمندان به شرکت در دوره آموزش تعمیرات بارکدخوان در انستیتو انفورماتیک ایران تعمیرکار میتوانند با شماره های۰۲۱۸۸۹۵۷۹۱۹——-۰۹۱۹۱۰۸۰۲۸۷ تماس بگیرند و یا فرم پیش ثبت نام پایین صفحه را پر کنند تا همکاران ما در واحد آموزش با ایشان در اسرع وقت تماس بگیرند.

تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-ساختمان۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

مشخصات فردی
وضعیت تحصیلات
اطلاعات تماس
دوره آموزشی

[recaptcha theme:dark size:compact]