: آموزش سرویس و  تعمیر تخصصی ماکروویو ، ماکروفر ، آون ، توستر ، سرخ کن :.

مایکروویو یا تندپز و یا به شکل واژه همگانی‌ شده ماکروفر یکی از مهمترین اختراع‌های بزرگ قرن بیستم است. میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا این وسیله را دارند و هر روز از آن استفاده می‌کنند. امروزه با توجه به مدرنیزه شدن ، لوازم خانگی هم از این قاعده مستثنی نبوده بطوریکه ماکروفرها ، ماکروویوها ، اون ، توستر و سرخ کن برقی نمونه بارز این مدرنیته شدن زندگی بشر و باعث صرفه جویی در وقت و انرژی شده است. واردکنندگان و فروشندگان جهت تضمین کیفیت کالا در صدد تعمیرات و خدمات پس از فروش این لوازم هستند. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشانگر آنست که استفاده از این نوع انرژی، ضمن اینکه آلودگی محیط زیست رابطور چشمگیری کاهش می‌دهد فرآیندها را تسریع نموده و در کاهش هزینه‌های انرژی نیز مؤثر است.

 

مجتمع آموزشی ملی پایتخت

دارای امکانات آموزش با استاد و تعمیرکار عالی در زمینه تعمیرات ماکروفر می باشد و توانسته با بهره گیری از توانایی و سابقه این اساتید روشهای ساده در تعمیر کلیه لوازم خانگی داشته باشد.

برخی از سرفصل های دوره آموزش تعمیرات ماکروفر در مجتمع ملی پایتخت

  • شناخت مدل های مختلف ماکروفرهای قدیمی و تکنولوژی های جدید

  • نحوه عملکرد و اجزای داخلی ماکروفر ها

  • آموزش تعمیر تخصصی اشعه لیزرسولاردام ماکروویو

  • آموزش تعمیر تخصصی ونصب چراغ داخل هالوژن سولاردام ماکروویو

  • آموزش تعمیر تخصصی کانوکشن سولاردام ماکروویو

  • آموزش تعمیر برد پنل سولاردام ماکروویو (ماکروفر)

  • آموزش تعمیر نصب المنت داخلی سولاردام ماکروویو

  • آموزش تعمیر مگنترون وقطعات های ولتاژ ماکروویوسولاردام

  • طریقه تعویض وتعمیر فن داخلی ماکروویو ، ماکروفر ، سولاردام

توضیحات دوره آموزش ماکروفر

  • دوره آموزش ماکروفر بصورت خصوصی برگزار میشود.

  • کارآموزان دوره الکترونیک را بگذرانند.

  • مدت زمان آموزش دوره ماکرو یک هفته هر روز می باشد.

  • بعد از دوره کارآموز تا یک ماه گارانتی آموزشگاه می باشد.

  • در طول دوره ماکروفر خراب میتوانید جهت آموزش و تعمیر همراه بیاورید.

 

روش های استفاده از مایکروویو که تا به حال نمی دانستید

  • ضدعفونی کردن و دفع بوی بد اسکاچ ظرفشویی

اگر بعد از شستن ظرف ماهی، اسکاچ و اسفنج ظرفشویی تان بوی بد ماهی گرفت ،آن را دور نیندازید. اسکاچ را در یک ظرف آب و آبلیمو یا سرکه خیس کنید ،سپس آن را به مدت  یک دقیقه در مایکروویو بگذارید. برای برداشتن اسکاچ ازداخل مایکروویو حتما دستکش مخصوص آشپزی تان را به دست کنید. اسکاچ شما بوسیله حرارت مایکروویو کاملا ضدعفونی شده و بوی بد خود را از دست خواهد داد.

  • تمام مواد غذایی شام تان را تنها در ۱۰ دقیقه بپزید

می توانید ماهی قزل آلا و سبزیجات و سیب زمینی تان را در مدت زمان بسیار کمی در این دستگاه برای شام آماده کنید. برای سرخ کردن ، پختن ، بخار پزکردن غذاهایتان از مایکروویو استفاده کنید. تنها باید برای هر نوع طبخ غذا مدت زمان دستگاه را تنظیم کنید.

  • تخته گوشت ( یا تخته خرد کن سبزی) را در مایکروویو ضدعفونی کنید

تخته گوشت را به خوبی بشویید ، یک لیمو تازه روی آن بمالید ، سپس به مدت یک دقیقه در مایکروویو بگذارید تا حرارت دستگاه به خوبی آن را ضدعفونی کند.

  • پختن سیب زمینی

درست است که مایکروویو نمی تواند سیب زمینی شما را کبابی و برشته کند اما می تواند آن را درمدت ۴ دقیقه به خوبی بپزد. می توانید باقی غذاهایتان را نیز به طور همزمان در مایکروویو بپزید . با یک چنگال سیب زمینی را سوراخ کرده و به مدت دو دقیقه در دستگاه بگذارید. بعد از دو دقیقه آنها را بیرون آورده و باز به مدت ۲ و یا ۳ دقیقه دیگر در مایکروویو بگذارید . برای درست کردن پوره سیب زمینی ، قبل از اینکه شیرا را به سیب زمینی اضافه کنید کمی شیر را حرارت دهید. ( بعد از سرد شدن شیر و سیب زمینی آنها را با هم مخلوط کنید و بهم بزنید تا پوره سیب زمینی شما آماده شود).

  • نرم کردن شکر قهوه ای

شکر را در یک ظرف پلاستیکی بگذارید کمی آب به آن اضافه کنید ، و با حرارت متوسط ۱۰ تا ۲۰ ثانیه در مایکروویو بگذارید.

  • نرم کردن عسل

معمولا زمانیکه عسل را برای مدت زمان طولانی در یخچال می گذارید سفت و غیر قابل استفاده می شود. برای نرم کردن عسل می توانید آن را به مدت ۳۰ ثانیه و یا یک دقیقه در مایکروویو گذاشته و بعد میل کنید.

  • حرارت دادن خمیر

می توانید خمیر نان و یا خمیر غذایتان را در حدود ۱۵ دقیقه در مایکروویو بگذارید و بسرعت غذایتان را آماده کنید. خمیر را در یک کاسه بزرگ بگذارید و روی آن را با یک پلاستیک بپوشانید . ۲۵۰ گرم آب در یک کاسه بریزید و در پشت کاسه خمیر بگذارید. حرارت مایکروویو را تا حد امکان کم کنید. (۱۰ درصد قدرت مایکروویو). بمدت ۳ دقیقه خمیر را حرارت دهید ، بعد بگذارید بمدت ۳ دقیقه دیگر نیز در مایکروویو بماند. سه دقیقه دیگر هم آن را حرارت دهید ، بعد دوباره بگذارید ۶ دقیقه دیگر نیز در دستگاه بماند. اکنون خمیر شما پف کرده و آماده است.

  • گرم کردن محصولات آرایشی

ممکن است بعضی ها عادت داشته باشند کرم های آرایشی شان را در یخچال بگذارند. گرم شدن یک کرم آرایشی ممکن است پانزده تا بیست دقیقه از وقت شما را بگیرید. اما با استفاده از دستگاه مایکروویو براحتی می توانید این زمان را به حداقل برسانید. (البته قبل از زدن کرم روی صورت گرمی آن را با دست تان امتحان کنید تا صورت تان نسوزد. ) یا برای امتحان دقیق تر آن را با ساق پایتان بمالید و اگر هنوز سرد بود باز هم در مایکوویو گذاشته و حرارت دهید. برای اینکه دستگاه تان کثیف نشود می توانید کرم را داخل یک ظرف مخصوص مایکروویو بگذارید.

  • برشته کردن سیر

اگر بخواهید سیر را داخل یک ماهیتابه بریزید و روی گاز آن را سرخ کنید این کار در حدود ۴۵ دقیقه وقت شما را می گیرد. اما اگر این کار را با دستگاه مایکروویو انجام دهید ، حداکثر ۸ دقیقه طول می کشد. برای این کار سر سیر را ببرید تا حبه های سیر مشخص شوند. حبه ها را در یک ظرف کوچک و عمیق بگذارید ، آن را با فلفل ترکیب کنید و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون به مخلوط تان اضافه کنید. ۲ قاشق غذاخوری آب ته ظرف بریزید و روی ظرف را با یک پلاستیک بپوشانید و در حدود ۷ دقیقه درمایکروویو بگذارید ، بعد از اینکه ۷ دقیقه تمام شد ، چند لحظه ای صبر کنید و بعد ظرف را از دستگاه بیرون بیاورید و باز هم برای برداشتن پلاستیک از ظرف چند لحظه ای صبر کنید.

  • کباب کردن غذاها

برای اینکه زمان پخت سبزیجات را کاهش بدهید ، می توانید هر کدام را به صورت جداگانه در مایکروویو بپزید و بعدا آنها را روی کباب پز طبخ کنید. سیب زمینی ها را به مدت ۲ دقیقه در دستگاه حرارت دهید ، سپس فلفل دلمه ای ها را برای یک دقیقه در مایکروویو بگذارید. بعد از آن ، سبزیجات دیگر غذایتان را هم به طور جداگانه در دستگاه بگذارید . غذایتان زودتر آماده شد یا نه؟

  • از مرکبات تان آب میوه بیشتری بگیرید

آب میوه گرفتن از یک لیموشیرین یا لیمو ترش که تازه از یخچال بیرون آورده شده سخت است . اما برای اینکه کارتان راحت تر شود و بتوانید از آنها آب میوه بیشتری بگیرید آنها را تنها برای ۲۰ ثانیه در مایکروویو بگذارید.

  • برشته کردن آجیل ، نان و نارگیل

برای برشته کردن مواد غذایی تان نیز می توانید از مایکروویو استفاده کنید ؛ برشته کردن آجیل و نان و …با استفاده از مایکروویو زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. در صورتیکه اگر بخواهید با استفاده از یک ماهیتابه این کار را انجام دهید باید سه برابر زمان بگذارید. آجیل یا نان و … را در یک بشقاب بریزید و آنها را پراکنده کنید بطوریکه بهم نچسبند و برای ۲ یا ۳ دقیقه در مایکرویو بگذارید. هر یک دقیقه بشقاب را از دستگاه بیرون بیاورید و بشقاب را تکان دهید . به یاد داشته باشید که بعد از اینکه بشقاب را از دستگاه بیرون آوردید ، بگذارید مواد داخل آن برای یک دقیقه ای بمانند تا سرد شوند و بعد آنها را میل کنید.

  • پختن سبزیجات

آیا برای پختن سبزیجات به دنبال یک قابلمه آب هستید؟ آیا می دانستید که می توانید سبزیجات تان را در دستگاه مایکروویو بدون آب بپزید؟ اگر می توانید سبزیجات تان را بصورت یک لایه داخل یک بشقاب پهن کنید ، با پلاستیک بشقاب را بپوشانید و با حرارت بالا آنها را بپزید. البته زمان پخت سبزیجات مختلف ، متفاوت است ؛ اگر سبزیجات شما ترد هستند ، مانند اسفناج ، قارچ یا نخود فرنگی بعد از سی ثانیه آنها را از دستگاه بیرون بیاورید؛ اما برای سبزیجاتی مانند هویج این زمان ۴ دقیقه می باشد.

تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-ساختمان۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

مشخصات فردی
وضعیت تحصیلات
اطلاعات تماس
دوره آموزشی

[recaptcha theme:dark size:compact]