آموزش تعمیرات دستگاه پوز

آموزش تعمیرات دستگاه پوز

آموزش تعمیرات دستگاه پوز : تنها مرکزحرفه ای و فوق تخصصی آموزش تعمیرات دستگاه پوز در ایران

همنطورکه میدانیم استفاده از کارتهای اعتباری و کردیت کارتها چنان رایج شده که همه ما فط در حد پول کرایه ماشینمان را بصورت نقدی در جیب نگه میداریم و بیشتر از کارت اعتباری استفاده میشود و مسلماً این نیازمند استافاده از دستگاه پوز میباشد.

دستگاه پایانه فروش یا کارتخوان (pos) برای اقتصاد دنیا دستگاهی شناخته شده می باشد. POS مخفف Point of Sale یا نقطه فروش بوده و به صندوق های فروشگاهی گفته می شود که در خروجی فروشگاه ها، رستوران ها، هتل ها و … برای دریافت وجوه مشتری به کار گرفته می شود. در عین حال کلمه POS به معنی دستگاه کارتخوان نیز استفاده می شود. این مفهوم مخفف EFT-POS (انتقال الکترونیکی وجوه در نقطه فروش) می باشد. در این حالت، یک ابزار الکترونیکی در نقطه فروش با استفاده از یک ابزار شناسایی که عموما کارت بانکی می باشد و از طریق بستر ارتباط تلفنی یا شبکه ای، به حساب بانکی یا اعتبار مشتری نزدِ یک بانک یا موسسه مالی دسترسی پیدا کرده و امکان انتقال خودکار مبلغ از حساب خریدار به حساب فروشنده را فراهم می سازد.

آموزش تعمیرات دستگاه پوز کارتخوان

تاریخچه دستگاه های pos

  • اختراع دستگاه ثبت پول توسط james Ritty در سال ۱۸۷۸
  • ورود NCR در ایالت متحده در سال ۱۸۸۴
  • ایجاد اولین پایانه pos در سال ۱۹۷۰
  • ابداع اولین دستگاه ثبت پول الکترونیکی در سال ۱۹۷۱
  • ابداع سیستم اسکن pos در سال ۱۹۷۹
  • ابداع اولین pos رستورانی در سال ۱۹۸۱

دستگاه های پایانه های فروش علاوه بر امکان پرداخت صورتحسابِ کالا یا خدماتِ تهیه شده، دارای کارکردهای دیگری مانند پرداخت قبض، شارژ سیم کارت، اعلام موجودی، دریافت صورتحساب، گزارش روزانه و … نیز می باشند.

کاهش اتلاف وقت و هزینه در رفت و آمدها، ضریب امنیت بالا، از بین رفتن هزینه و دشواری حمل پول، رفع مشکل برگشت پول به مشتری، از بین رفتن خطر و ریسک پذیرش چک و پول تقلبی از جمله مزایای استفاده از دستگاه پوز می باشند.

انواع پایانه های فروش از نظر بستر ارتباطی مورد استفاده:

  • Dial up POS: در این نوع از پایانه های فروش جهت انتقال اطلاعات از خط تلفن استفاده می شود.
  • GPRS POS: دستگاه پایانه سیار، نوع جدیدی از دستگاه های کارتخوان می باشد که از طریق تلفن همراه به شبکه بانکی متصل می شود و تراکنش مربوطه به وسیله سرویس های بستر GPRS انجام می شود. در این نوع از دستگاه های کارتخوان با قرار دادن یک سیم کارت می توان تراکنش های مدنظر را انجام داد. از جمله ویژگی های مثبت این دستگاه می توان قابل حمل بودن و عدم محدودیت مکانی در استفاده از کارتخوان، سرعت بالای تراکنش و امکان استفاده از باتری های شارژی با عمر و کیفیت بالا را بیان کرد. کاربرد دستگاه های کارتخوان سیار اکثرا در فروشگاه های بزرگِ مجهز به سیستم بخش سیار، شرکت های پخش و توزیع مویرگی کالا و مکان هایی که دسترسی به سایر خطوط ارتباطی امکان پذیر نیست می باشد.
  • LAN POS: این دستگاه های کارتخوان نسل جدیدی از پایانه های فروش هستند که قادر به ارسال و دریافت اطلاعات با سرعت بسیار بالا و از طریق بسترهای شبکه محلی می باشند. کاربرد این دستگاه ها بیشتر در مکان هایی است که تعداد مشتریان بالا بوده و نیاز به سرعت بالای تراکنش اطلاعات می باشد، مکان هایی که دسترسی به خطوط تلفن وجود ندارد و نیز در مواردی که نیاز به راه اندازی چند پایانه به موازات هم بدون استفاده از خط تلفن یا حداکثر از طریق یک خط تلفن می باشد.
  • Bluetooth POS: این نوع از دستگاه کارتخوان متشکل از یک پایه و یک کارتخوان می باشد که قادر به انجام عملیات از طریق بلوتوث تا شعاع ۱۰۰ متری می باشد. از این نوع دستگاه کارتخوان معمولا در رستوران ها، مراکز دارای صندوق های متعدد و مراکز ارائه دهنده خدمات VIP به مشتریان استفاده می شود. از جمله ویژگی های مثبتی که باعث استفاده گسترده از این مدل دستگاه شده است می توان به راحتی بیشتر جهت پرداخت وجه توسط مشتریان، جلوگیری از ازدیاد افراد کنار صندوق های پرداخت پول و عدم نیاز به اتصالاتِ زیاد مخابراتی اشاره کرد.

در زمینه استفاده از دستگاه های کارتخوان نخست بانک ها و موسسات مالی اعتباری موظف به استفاده از این دستگاه شدند. با توجه به ویژگی های مثبت و امکاناتی که دستگاه کارتخوان در اختیار افرادِ مصرف کننده قرار می دهد به مرور زمان کلیه اصناف به استفاده از دستگاه های کارتخوان در فروشگاه یا محل کار خود روی آوردند. افراد با نصب این دستگاه می توانند از تسهیلات قانونی دستگاه های کارتخوان نیز بهره مند شوند. علاوه بر این اگر نرم افزار حسابداری که در مجموعه استفاده می شود تمام گزینه های لازم برای فاکتور زدن و همچنین قابلیت اتصال به دستگاه های کارتخوان را داشته باشد، دیگر نیازی به خرید یا نصب یک دستگاه پوز فروشگاهی جدید وجود ندارد. دستگاه های پوز فروشگاهی، به دستگاه های پوزی گفته می شود که علاوه بر امکانات دستگاه های پوز معمولی، جهت مدیریت فرایند خرید، ذخیره سازی موجودی انبار، مدیریت کارکنان و … نیز مورد استفاده قرار می گیرند. جهت راه اندازی دستگاه پوز فروشگاهی در یک مجموعه ی کسب و کار، نیاز به انتخاب نرم افزار صندوق فروشگاهی مناسب و همچنین آموزش کارمندان برای استفاده از دستگاه و نرم افزار مرتبط به آن می باشد.

با توجه به استفاده ی روز افزونِ دستگاه پوز در مراکزِ خرید و فروش و کسب و کار، یادگیری تعمیر این دستگاه برای تکنسین ها و همینطور کسانی که به تازگی می خواهند در عرصه ی نصب و تعمیرات ماشین های اداری فعالیت نمایند امری اجتناب ناپذیر است. مجتمع فنی “ملی پایتخت” با دو دهه سابقه در زمینه آموزش نصب و تعمیرِ سخت افزاری و نرم افزاری انواع دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی و اداری، اقدام به برگزاری دوره تخصصی تعمیرات دستگاه پوز زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور نموده است. در این دوره، مباحث به صورت کاملا عملی آموزش داده می شوند که از جمله آن ها می تواند به موارد زیر اشاره کرد:

  • آشنایی کارآموز با دستگاه های کارتخوان مختلفِ استفاده شده در فروشگاه ها، بانک ها و همچنین کارتخوان های مترو و اتوبوس
  • آموزش نحوه باز و بسته کردن دستگاه کارتخوان
  • آشنایی با قطعات موجود در دستگاه و چگونگی تعمیر و یا تعویض قطعات
  • آشنایی با مدارهای کارتخوان و نحوه عیب یابی آن ها
  • آموزش تعویض آی سی های دستگاه و نحوه پروگرام آن ها
  • آموزش برنامه ریزی دستگاه و …

عزیزان و علاقمندان به گذراندن دوره آموزش تعمیرات دستگاه پوز کارتخوان میتوانند با شماره های ———۰۹۱۹۱۰۸۰۲۸۷ تماس بگیرند و یا فرم پیش ثبت نام زیر را پر کنند تا همکاران ما در اسرع وقت با ایشان تماس بگیرند.

تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-ساختمان۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

مشخصات فردی
وضعیت تحصیلات
اطلاعات تماس
دوره آموزشی

[recaptcha theme:dark size:compact]